لوگو یک طراحی است که نماد سازمانی است. این طرحی لوگو است که توسط یک سازمان برای سربرگ ، مواد تبلیغاتی و علائم خود به عنوان نمادی که توسط آن سازمان به راحتی قابل شناسایی است ، که به آن لوگو تایپ نیز گفته می شود ، استفاده می شود. طراحی لوگو یک نمایه گرافیکی یا نمادی از یک شرکت ، مارک تجاری ، مخفف و غیره است که اغلب بصورت منحصر به فرد برای تشخیص آماده طراحی شده است.
همچنین ممکن است برای مشخص کردن محصول یا خدمات شرکت خود ، از یک لوگو به عنوان یک علامت تصویری ساده فکر کنید. انواع مختلفی از علائم و نشان ها به راحتی شناخته شده و با اهداف همراه هستند. به عنوان مثال ، از هلال برای شناسایی کشور یا خانواده استفاده می شود. زمانی بود که فقط سازمان های کافی بزرگ می توانستند هلال خود را بسازند. آنها در بعضی موارد رسم بسیار مفصلی با اشیاء زیادی برای غنی سازی تاج بودند. هزینه مسئله ای نبود و بیشتر در نظر گرفته می شد بهتر. سپس پرچم ها به دلیل بزرگتر بودن قالب مورد استفاده قرار گرفتند. آنها از مسافت های صنایع دستی از مسافت های طولانی قابل مشاهده بودند. علائم جاده ای برای اهداف اطلاع رسانی طراحی شده اند. آنها از تکنیک هایی مانند رنگ های متضاد ، قالب های ساده و در عین حال شیک برای شناسایی و جلب توجه بیشتر و انتقال اطلاعات استفاده می کنند.
اکنون روزها محبوب ترین و موفق ترین شرکت ها همچنان می گویند که "ساده تر بهتر است" ، به خصوص امروز که همه چیز خیلی سریع پیش می رود ، شما زمان و زمان کمتری برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود دارید. بنابراین باید به شیوه ای بسیار شیک انجام شود اما در عین حال محافظه کار باقی مانده است ، به طوری که گرفتن چشم و مغز آسانتر از طراحی لوگو شماست.
این روزها شما نیز باید هزینه تولید مثل را در نظر بگیرید. طراحی های دقیق تر و رنگارنگ آرم برای تکثیر سخت تر است و البته هزینه های بیشتری نیز دارند. همچنین باید اندازه ای را که لوگو شما در آن استفاده می شود در نظر بگیرید. طراحی لوگو در تابلوی علائم و همچنین روی کارت ویزیت یا روی قلم به عنوان مثال عالی خواهد بود.
ما در مورد استفاده عمومی از یک آرم صحبت کرده ایم. اکنون می خواهیم با جزئیات بیشتری به آرم بپردازیم. انواع مختلفی از آرم ها وجود دارد: نماد آیکونی - نوعی از عناصر گرافیکی مربوط به حوزه تجارت یا فقط یک تصویر انتزاعی ، به عنوان مثال: نایک ، AOL ، میشلین. Logotype - لوگو فقط بر اساس نام شرکت. یک قلم منحصر به فرد یا یک سبک طرح منحصر به فرد می تواند یک نماد عالی را ایجاد کند ، به عنوان مثال: سونی ، Coca-Cola ، IBM.
بیایید در مورد هر نوع جداگانه صحبت کنیم. آرم های آیکونی می توانند بسیار متفاوت باشند. تنوع کلاسیک این است که نماد متناسب با هر یک از اشکال هندسی اساسی باشد. مثلا:
بهترین شکل ها برای استفاده از اشکال هندسی متقارن هستند. تقریباً در هر مکانی قرار دارند و هنوز تعادل را حفظ می کنند. آنها بسیار آسان برای اداره می شوند.
هنوز هم خوب است که آرم متناسب با هر نوع هندسی باشد ، مناسب تر و متعادل تر به نظر برسد:
در آخر هیچ تعهدی وجود ندارد که از چه شکلی استفاده کنید ، می توانید از هر شکل آزاد که می خواهید استفاده کنید ، اما باید با قرار گرفتن در آن بسیار محتاط باشید ، بنابراین آرم به نظر نمی رسد که از هم پاشیده یا در حال از بین رفتن باشد. افتادن:
با انتخاب شکل ، باید در نظر بگیرید که شرکت شما چقدر محافظه کار و پایدار می خواهد ظاهر شود.
ه نظر شما شناسایی ترین قسمت یک تجارت چیست؟ کدام مورد واحد بیانگر تمام احساسات و پیام های مرتبط با برند شما است؟
البته این طراحی آرم و لوگو است!
در مورد همه مارک های اصلی که می شناسید فکر کنید. چه فست فود باشد یا اتومبیل ، بیشتر مصرف کنندگان می توانند مارک ها را به سادگی با آرم خود تشخیص دهند - حتی اگر در مقیاس خاکستری باشند!
آرم ها مهمترین بخش برندسازی هستند و به دست آوردن حق آنها بسیار مهم است.
در این مرحله ، شما احتمالاً سؤال می کنید که چرا نمی توانم به سادگی از یکی از برنامه های بیشمار رایگان موجود استفاده کنم و برای خودم یک آرم عالی طراحی کنم؟ رایگان!
حقیقت این است که برخی از مزیت های کلیدی وجود دارد که طراحی لوگو حرفه ای به شما ارائه می دهد و هیچ یک از این موارد توسط یک آماتور حاصل نمی شود.
در دنیای تجارت ، اولین چیزی که مشتری می بیند ، نشان تجاری برند شما است. بیشتر مواقع غیر از این ، مشتریان تصمیم می گیرند که از برند شما فقط بر اساس آرم شما اعتماد کنند یا خیر.
طراحان گرافیک حرفه ای این موضوع را می دانند ، و آنها از طریق تجربه و آموزش دقیقا می دانند چه عناصری را برای ترساندن به منظور ایجاد یک آرم برای مشتری جذاب و جذاب می دانند.
در اینجا چیزهای زیادی از جمله فونت ها ، اندازه ها و رنگهایی که هر یک در ساخت یک آرم به یاد ماندنی و جذاب دارند کمک می کند.
بهترین آرم ها همانهایی هستند که برای انتقال ارزش های برند شما و جذب احساسات مورد نظر در مشتریان طراحی شده اند. این احتمالاً سخت ترین جنبه طراحی لوگواست - بصری داستان و هویت برند شما را در یک تصویر واحد ضبط کنید.
این کاری است که طراحان حرفه ای به بهترین وجه انجام می دهند. آنها هنرمندانی متخصص هستند که دقیقاً می دانند چگونه مارک ها را به اسامی خانواده تبدیل کنند به گونه ای که حتی افرادی که تا به حال مشتری برند نبوده اند ، آنچه را که تنها از این آرم مخفف است تشخیص دهند.
بهش فکر کن. چه تعداد از مردم جهان آرم مرسدس را به خاطر آنچه می شناسند ، می شناسند ، سمبل وسیله نقلیه منحصر به فرد و لوکس ، حتی اگر آنها تاکنون خریداری نکرده اند.
به همین دلیل است که طراحان به دلارهای بزرگ پرداخت می شوند ، و هیچ نرم افزاری رایگان هرگز نمی تواند استراتژی و تصوری را که یک طراحی لوگو واحد قرار می دهد تقلید کند.
تمام دلایلی که در بالا ذکر شد ، نشان می دهد که چرا یک آرم جزئی ترین قسمت یک مارک است. طراحان این را می دانند و به همین دلیل است که طراحی لوگو می کنند که می توانید نام تجاری خود را در اطراف خود بسازید ، نه برعکس.
این یک تفاوت عمده بین یک آماتور و یک حرفه ای است. در حالی که یک آماتور ممکن است یک آرم خوب طراحی کند که منعکس کننده تمام هویت نام تجاری شما باشد ، جایی برای رشد یا تغییر نخواهد داشت.
از طرف دیگر طراحان حرفه ای می دانند طراحی لوگو چگونه تکامل می یابند و هویت آنها چگونه رشد می کند. به همین دلیل است که یک طراح حرفه ای خوب همیشه یک آرم را طراحی می کند که می توانید بر روی آن بسازید ، بدون اینکه مجبور باشید آن را تغییر دهید.
به عنوان یک برند ، شما باید از آرم خود در طیف گسترده ای از سیستم عامل ها و رسانه ها استفاده کنید. این موارد می تواند شامل وب سایت ، وبلاگ های شما ، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات ، مطالب چاپی ، ثابت و غیره باشد.
نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که تمامی این سیستم عامل ها از نظر نوع پرونده ، اندازه ، رنگ و حتی نسبت ابعاد و چیدمان آرم شما نیازهای متفاوتی دارند.
طراحان حرفه ای در حال حاضر این را می دانند و به همان اندازه تغییرات متناسب با دلخواه شما را در حالی که به لوگو ی اصلی و عناصر آن صادق هستند ، ارائه می دهند. زمان لازم نیست آنها را با نیازهای هر یک از این سیستم عاملها آشنا کنید.
برعکس ، اگر تصمیم بگیرید که رویکرد DIY داشته باشید ، تلاش زیادی برای رفتن به جلو و عقب می کنید و سعی می کنید آن را کامل کنید. شما همچنین ممکن است به تنوع مورد نیاز خود پایان ندهید و این کل تجربه را هدر وقت و تلاش خود قرار دهید.
طراحی لوگو ی حرفه ای برای هر برندی که به دنبال بزرگتر شدن آن است ، بسیار مهم است. این مزایا به شدت از هزینه اولیه ، یک بار هزینه بالاتر می رود و شما با لوگویی در دست خواهید گرفت که هویت برند شما را برای مدت طولانی خواهد داشت. در Sunan Designs ، طراحی یک آرم کاری است که متخصصان ما از آن لذت می برند زیرا در عین حال چالش برانگیز و پاداش دهنده است. اگر می خواهید لوگو ی برند خود را توسط یک حرفه ای که عاشق کارهایی است که انجام می دهید طراحی کنید ، امروز به ما برسید!