علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

میگرنی ها دو برابر بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار دارند.

مطالعات محققان تایوانی نشان می‌دهد سردردهای میگرنی با اختلالات خلقی از جمله اضطراب و افسردگی مرتبط است و افراد مبتلا به میگرن دو تا پنج برابر بیشتر در معرض اختلالات اضطراب یا افسردگی قرار دارند.    
سردرد های میگرنی به صورت درد های ضربه ای و تپش دار در نقطه ‌ای از سر توصیف می ‌شود و معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. مدت زمان این درد بین ۴ تا ۷۲ ساعت است و زندگی فرد را مختل می کند. 
معمولا این افراد نسبت به صدا و نور حساس می شوند و بیماری آنان با این دو عامل افزایش می یابد. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد.

امام رضا علیه ‌السلام: هفت چیز است که بدون هفت چیز دیگر مسخره آمیز است


امام رضا علیه ‌السلام: هفت چیز است که بدون هفت چیز دیگر مسخره آمیز است: 

. کسى که به زبان خود استغفار کند اما در دلش [از گناه] پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده است. 

.کسى که از خدا بهشت بخواهد امّا در برابر سختی‌ها شکیبا نباشد خود را به سخره گرفته است. 

. کسى که خواهان موفقیت باشد امّا نکوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است. 

. کسى که جویاى دوراندیشى باشد امّا احتیاط نورزد خودش را ریشخند کرده است. 

.کسى که از آتش دوزخ به خدا پناه برد امّا خواهشهاى دنیایى را رها نکند خود را به باد تمسخر گرفته است. 

. کسی که به یاد مرگ افتد و خود را مهیای آن نسازد خود را مسخره کرده است. 

. و کسى که خدا را یاد کند ولى براى دیدار او نشتابد خود را ریشخند کرده است. 

.بحارالأنوار، ج ۱۱، ص۳۵۶

چگونه لکه های مختلف را پاک کنیم؟

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها ممکن است رخ بدهد به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن ها است. پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روشی مخصوص به خودشان را دارند چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه هست خراب تر شود. در اینجا به نحوه پاک کردن تعدادی از این لکه ها اشاره می کنیم.

پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش در خانه تکانی

لکه چای و قهوه روی فرش و موکت مانند از بین بردن لکه شیر است و باید ابتدا اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک گردد و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

پاک کردن لکه چسب از روی فرش در خانه تکانی

لکه چسب ها از جمله سمج ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می شوند. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با PH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و همچنین می توانید مقداری نیز آمونیاک به آن اضافه کنید تا چسب ها را به راحتی بتوانید پاک کنید. البته توجه داشته باشید که درصورت استفاده زیاد از آمونیاک ممکن است فرش شما زودتر پوسیده شود.

پاک کردن لکه قطرات شمع از روی فرش در خانه تکانی

شاید گاهی برای شما رخ بدهد که اشک های شمع در تولدها و یا در زمان قطعی برق روی زمین افتاده و لکه هایی را به وجود آورد. برای حل این مشکل یک کاغذ قهوه ای رنگ یا یک کاغذ خشک کن روی نقطه مور دنظر بگذارید و سپس یک اتوی داغ را روی خشک کن یا پاکت بگذارید پس از چند دقیقه شمع به کاغذ می چسبد در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید.

پاک کردن تنباکو و نیکوتین از روی فرش در خانه تکانی

این لکه ها از جمله سرسخت ترین و محتمل ترین لکه هایی هستند که می توانید روی فرش پیدا کنید. این نکته را در خاطر داشته باشید که بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است. در ابتدا مقداری از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را ان
جام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه های حاصل را از بین برود.

پاک کردن لکه دوده از روی فرش در خانه تکانی

یکی از لکه هایی که شاید کمتر با آن روبه رو شوید لکه های دوده است. البته بهتر است با نحوه تمیز کردن آن آشنا باشید تا در زمان نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. برای از بین بردن آثار دوده بویژه بر روی فرش یا موکت تیره بایستی مقداری نمک روی لکه بپاشید.

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش در خانه تکانی

برای از بین بردن آدامس بایستی از یخ استفاده کرد بدین صورت که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا آنکه کاملاً سخت و شکننده شود سپس برای از بین بردن آثار آن از یک ماده شوینده استفاده کنید. البته به غیر از یخ می توانید از سفیده تخم مرغ نیز استفاده کنید همچنین روش استفاده از آن نیز به مانند یخ است.

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی فرش در خانه تکانی

در خانه هایی که دانش آموزها هستند این لکه بسیار زیادی دیده می شود. برای این منظور مقدار زیادی اسپری موی مخصوص روی لکه بپاشید. بگذارید خشک شود سپس به آرامی با محلول آب و سرکه آن را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که میزان سرکه ای که استفاده می کنید به اندازه ای نباشید که تارهای فرش را خراب کند.

معنی از دنده چپ بلند شدن

دکتر حسن اکبری محقق طب سنتی : 


مرکز سودای بدن طحال است، وقتی غذا می‌خوریم و به معده وارد می‌شود پس از هضم اولیه آن که حدود 2 ساعت طول می کشد یک شیره گوارشی به نام "کلیوس" تشکیل می‌شود که از معده وارد روده و از روده‌ها از طریق عروق وارد کبد می شود و در کبد این شیره به "کیموس" تبدیل می شود.


 کیموس 4 جزء دارد خون،‌بلغم،‌صفرا و سودا . این سودا سرد و خشک است و سنگین می‌باشد و اگر غذایی بخوریم که سودای سنگین تولید کند اجازه عبور راحت خون در عروق را نمی‌دهد.


وقتی که خون به راحتی به مغز ما نرسد در عملکرد بهتر آن اختلال ایجاد می‌شود و باعث کج خلقی و بد اخلاقی فرد می گردد. بنابراین بهتر است طبق همه توصیه‌ها در هنگام خواب اول مدتی به سمت راست و سپس به سمت چپ برگردیم و بخوابیم و وقتی از خواب بلند می شویم بهتر است مدتی در سمت راست خود بمانیم، سپس برخیزیم چرا که این موضوع بهترین حالتی است که باعث می شود سودا در کمترین حالت خود قرار بگیرد.


وی با اشاره به بحث "بلند شدن افراد از دنده چپ به چه معناست" تصریح کرد: 

وقتی فرد از طرف چپ خود بلند شود چون طحال در طرف چپ بدن قرار گرفته و مرکز تجمع سودا است میزان زیادی سودا ممکن است وارد خون شود و فرد را بدخلق کند به همین دلیل است که وقتی یک نفر بدخلقی می کند می گویند مگر از دنده چپ بلند شدی؟


بنابراین باید از مصرف غذاهای سودازا مانند گوشت گاو،‌فست فودها،‌سس‌ها و ... تا حد امکان بپرهیزید، چراکه سودای بدنتان را زیاد می کنند و بد اخلاق می شوید، در واقع به دلیل همین تغذیه نادرست است که کودکان امروزی نیز کمی کج خلق شده‌اند.

در این متن، به 8 اصل مهم روشنفکر شدن می‌پردازیم.

_ حتما باید سیگار بکشید. در طول تاریخ یک مورد روشنفکر غیرسیگاری هم مشاهده نشده است. (اگر وسع‌تان می‌رسد سیگار برگ و مارلبرو. اما اگر از روشنفکرانی هستید که با نظام سرمایه‌داری مشکل دارید، بهمن بکشید.)


_ در ظاهرتان تغییرات زیادی به‌وجود آورید. به‌هرحال شما این فرصت را ندارید که با تک‌ تک آدم‌ها صحبت کنید و به آن‌ها بقبولانید که روشنفکر هستید. پس باید از هر امکانی استفاده کرد تا هر کس شما را دید، در صدم ثانیه متوجه شود یک روشنفکر دیده. عینک، مدل مو، مدل ریش و سبیل، دستبند، گردن‌بند، انگشتر، گوشواره، لباس و همه و همه باید خاص و متفاوت با دیگران باشد.


پی‌نوشت: اهمیت لباس بیشتر از سایرین است. لباس فقط یک پوشش نیست، وسیله‌ای است برای انتقال این پیام که دیگران عقب‌مانده‌اند و شما جلومانده. حتما حواس‌تان به گشاد، کثیف و شرحه‌شرحه بودن لباس باشد تا امتیاز کامل این مرحله را بگیرید.

مثلا خود من از روزی که خیلی روشنفکر شدم یک کت گلبهی می‌پوشم که دو سایز برایم بزرگ‌تر است با یک شلوارک راه‌راه سفید و مشکی، یک لنگه کفش چرم قهوه‌ای و یک دمپایی ابری لاانگشتی. البته این‌ها همه‌ی بروز و ظهور روشنفکری‌ام نیست. از روی کت، یک رکابی آبی روشن هم تن می‌کنم که خیلی خاص‌تر باشد.


_ در بحث‌های ادبی به‌هیچ‌عنوان خود را طرفدار کتاب‌های معروف یا عامه‌پسند نشان ندهید. سعی کنید از یکی دو نویسنده و شاعر نام ببرید که 99 درصد مردم اسم‌شان را هم نشنیده‌اند و خود را شیفته‌ی آثار آن‌ها نشان دهید. "انونو کوماچی" و "والت ویتمن" گزینه‌های خوبی هستند.


_ همیشه همراه خودتان یک کتاب قطور با عنوانی دهان‌پرکن و پر طمطراق داشته باشید. و طوری این کتاب را حمل کنید که دیگران اسمش را ببینند. پیشنهاد من این چند کتاب است: "تاریخ‌مندی فهم در هرمنوتیک گادامر"، "جهان همچون اراده و تصور شوپنهاور"، "موریس مرلوپونتی و پدیدارشناسی ادراک".


_حتی اگر پاپ‌کورن در دست در صف خرید بلیت سخیف‌ترین کمدی‌ها ایستاده‌اید، سینمای ایران را نقد کنید و بگویید فیلم فقط فیلم‌های تارکوفسکی، پاراجانف، برگمان و گدار.


_ وقتی کسی کنارتان بود آهنگ‌های کلاسیک، بی‌کلام یا خارجی گوش کنید.(می‌دانم سخت است شنیدن بتهوون و شجریان و فرهاد و لئونارد کوهن، اما طاقت بیاورید. همین که تنها شدید با آهنگ "دختر احمدآباد تو عروس بندری" یا "خوشگلا باید برقصن" روح‌تان را جلا دهید.)


_ شیوه‌ی صحبت کردن‌تان را تغییر دهید. طوری که اگر 20 ثانیه با کسی حرف زدید متوجه شود با چه روشنفکر خفنی طرف است. حتما یکی در میان از کلمه‌های خارجی استفاده کنید. چند واژه‌ی قلمبه سلمبه هم یاد بگیرید. پارادایم، لائیک، اگزیستانسیالیسم و کلماتی از این قبیل. اصلا هم نگران معنایش نباشید‌ نه خودتان بلدید، نه شنونده.


_ به هیچ عنوان ساکت نباشید. در هر بحثی شرکت کنید. سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و هرچیز دیگر. در همه‌ی زمینه‌ها صاحب نظر باشید و شروع کنید به صحبت کردن. (جوری هم ژست بگیرید که این پیام منتقل شود: هیچ‌کس هیچی نمی‌فهمه فقط من میفهمم‌.)


 تبریک می‌گویم. از این لحظه به بعد شما یک روشنفکر درجه اول هستید. بروید و فعالیت‌های‌تان را شروع کنید. موفق باشید.