علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

چگونه یک لوگوی ماندگار طراحی کنیم

امروز لوگو از اهمیت خاصی در دنیای برخوردار است. لوگو می تواند یکی از مهمترین ظواهر بصری برند شما باشد که در ذهن کاربران لوگوی ماندگار خواهد بود. لوگو دارای اهمیت فراوان در امرتبلیغات است، به صورتی که امروزه کسانی که با ذهن باز به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند، خواهان لوگویی خاص، به یادماندنی و اثرگذار در ذهن بیننده‌اند. این طرح می تواند معرف سازمان بوده و باعث برقراری ارتباط موثر با مخاطبان گردد.
ایده پردازی مهمترین قسمت طراحی لوگو می باشد. تفکر در نخست هرکاری پیشنهاد شده است اما نوع تفکر کردنی که قصد ماست ایده پردازی می باشد. طراحی لوگو نیازمند برنامه ریزی دقیق و ایده پردازی بسیار است و خلق اثری که بتواند منعکس کننده کسب و کارتان و آنچه نیاز است تا برند شما در اذهان مخاطبان بماند، مهم می باشد.

اهمیت طراحی لوگو برای طراحان هم پوشیده نیست، به صورتی که آن‌ها با خلاقیت و الهام از طرح‌های دیگر، لوگوی ماندگار و تأثیرگذاری را خلق می‌کنند. کمی فکر کنید و لوگو برندهایی که به ذهنتان می رسد را روی یک کاغذ رسم کنید. چه نکاتی بیشتر در مورد این طرح ها مشهود است؟ رنگ؟ حروف؟ سادگی؟

در ادامه به بررسی چند نکته در مورد طراحی لوگو می‌پردازم که دانستن آن برای هر طراحی لازم است. شاید برخی از نکته‌ها را هر طراحی به طور خودآگاه یا ناخودآگاه در طرح‌های خود به کار ببندد ولی دانستن این نکته‌ها برای طراحان تازه کار و یا کسانی که تازه وارد عرصه طراحی شده‌‌اند لازم است.

سادگی در طراحی

لوگویی که دارای جزییات زیاد و پیچیده است نه تنها به سختی طراحی می شود بلکه به سختی هم به خاطر سپرده شده به یاد آورده می شود. چرا وقت خود را با طراحی یک لوگوی پیچیده و پر از جزییات تلف کنیم در حالی که همه ما می دانیم که یک لوگوی ساده جذابیت ویژه ای دارد. طراحی لوگو شرکت های بزرگ دنیا را به خاطر بیاورید؛ همه آنها دارای لوگوی ماندگار هستند که شامل طرحی ساده است که تمامی مردم در سراسر دنیا بتوانند آن را درک کرده، با آن ارتباط برقرار کنند
در طراحی لوگو ساده باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم که تمام جزئیات برند را در لوگو درج نکنیم و لوگوی را پیچیده طراحی نکنیم زیرا لوگوهای شلوغ و در اصطلاح کلاسیک در ذهن به سختی ثبت می شوند

استفاده از رنگ ها به صورت آگاهانه

روانشناسی رنگ چه در امور شخصی و چه در امور تجاری از جالب ترین جنبه های برندسازی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که رنگ ها ، معانی مختلفی ( روانشناسی رنگ ها ) را به صورت ناخودآگاه منتقل می کنند. به همین دلیل رنگ ها یک ابزار روانشناسی بسیار قوی در طراحی لوگو می باشد. یادگیری روانشناسی رنگ برای یک طراحی تاثیرگذار بسیار حیاتی است. ذهن بشر به محرک‌های بصری بیشترین پاسخ را دارد و رنگ یکی از اصلی ترین فاکتورها در کیفیت این پاسخ است.
یک لوگوی خوب می تواند به صورت تک رنگ و یا با استفاده از چندین رنگ مرتبط بیان کننده هدف باشد. برای حفظ سادگی لوگو، از رنگ های ساده، کمتر از سه رنگ، استفاده کنید.

منحصر به فرد بودن طراحی لوگو

لوگو باید منحصر به فرد باشد تا مشتری بتواند با استفاده از آن محصولات شما را از سایر رقبا تشخیص دهد. تقلید از لوگوهای دیگر شرکت ها راهکار مناسبی نیست و با طراحی حرفه ای لوگو در تضاد است. این مهم است که برای طراحی نشانه تفاوت ایجاد کنید و لوگوی ماندگار داشته باشید.

تایپوگرافی چیست و چرا در طراحی لوگو مهم است؟

تایپوگرافی ، مطمئنا اگر شما با کسب و کار و کارآفرینی سر و کار دارید یا به به فکر راه اندازی سایت یا استارتاپ خود هستید اولین چالشی که بعد از دردسر های مختلف برای شروع کار به نظر شما میرسد انتخاب اسم مناسب و در قدم دوم طراحی لوگو حرفه ای و چشمگیر است. بعد از مراجعه به طراحان لوگو با اصطلاحات تخصصی شغل آنها روبه رو خواهید شد مانند تایپوگرافی.
ما در ادامه به تعریف یکی از انواع طراحی لوگو یعنی تایپوگرافی میپردازیم.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی، هنر چیدمان حروف، برای رسیدن به یک زبان تصویری است.
تایپوگرافی زبان بصری است؛ هنر نوشتن کلمه یا جملات بسیار کوتاه با شکل و سبکی ویژه که بار تصویری و نمایشی بالایی دارد و هویت چیزی را می رساند. طراحی گرافیکی سبک های مختلفی مانند نوشتاری، متنی، حرفی، تایپوگرافی دارد، استفاده از هر یک از این سبک ها برحسب شرایط و فیلدهای کاری مختلف می تواند منجر به خلق اثری منحصربفرد و تاثیرگذار شود. تایپوگرافی اصطلاحی است که این روزها در مجامع هنری گرافیکی زیاد شنیده می شود. گاهی آن را با خوشنویسی (کالیگرافی) اشتباه می گیرند. هرچند که استفاده از این تکنیک پیشینه حداقل ۵۰ ساله در ایران دارد.
تایپوگرافی تقریبا در همه جا وجود دارد. کافی است به گوشی تلفن، بیلبوردها، فنجان چای و … نگاهی بیندازید می توانید هنر تایپوگرافی را در تمام آنها ببینید و می بیند که با استفاده از فونت ها و تنظیم و رنگ بندی آنها در کنار هم، چگونه پیام ها را منتقل می کنند.
با ورود تصاویر به پوستر ها نه تنها از اهمیت نوشتار در آنها کاسته نشد بلکه به ایجاد جنبشی جدید در نحوه طراحی حروف پوستر انجامید.
چرا که از آن زمان به بعد حروف می بایست در کنار تصاویر که دارای قدرت بصری بالایی بودند جلوه کرده و به انتقال پیام و شعار مورد نظربه مخاطب کمک کنند.
در نتیجه این تحولات لزوم ایجاد یک دگرگونی در فرم ، اندازه و شکل نوشتار در پوستر بیش از پیش حس شد و با گذشت زمان و با شکل گیری شیوه های گوناگون تایپوگرافی، حروف و نوشتار جایگاه ویژه ای در پوستر پیدا کردند.

تایپوگرافی و طراحی لوگو

لوگو تصویری است که یا به صورت نوشته یا اشکالی و یا تلفیقی از هر دو برای یادآوری نام و فعالیت شما ساخته می شود و مانند امضا معرف حضور شماست. برای طراحی آن باید دقت شود زیرا هویت صاحب آنرا منعکس می کنند . برای طراحی آن باید دقت شود چون حفظ دیسیپلین و نظم کاری شما را سبب می شود.
به طور کلی زمانی که ما برای طراحی لوگو از تکنیک تایپوگرافی استفاده میکنیم با مفهوم جدیدتری به اسم لوگوتایپ مواجه میشویم. در واقع به لوگویی که در طراحی آن از حروف یا نام موسسه استفاده شده باشد لوگوتایپ گفته میشود. لوگو تایپ یک از محبوب ترین و همچنین یکی از تخصصی ترین شاخه های طراحی گرافیک به شمار میرود. طراحی لوگوتایپ نیازمند مهارت زیاد طراح در کار با حرف و تسلط به هنر تایپوگرافی است.

الکس وایت در کتاب عناصر طراحی گرافیک می نویسد: طراحی کار آسانی است اگر به یاد داشته باشید این کار یک فرایند است نه یک نتیجه. و باید ابتدا موضوع داده شده را تشریح نمایید سپس آنرا بشناسید و درک نمایید بعد از ان مطالب ضروری را از لابه لای آن بیرون بکشید و نکته اصلی تر را جدا نموده و اهمیت آنرا روشن تر نمایید و سپس تمام عناصر را هماهنگ نموده تا یکدیگر را از میدان به در نکنند.

عادت شرکتهای خصوصی موفق دنیا


1) داشتن اهداف عالی و همیشگی

کمپانی های بزرگ می دانند چه هستند و برای چه چیزی تلاش میکنند. مطالعات نشان می‌دهد زمانی که نیازهای اولیه یک فرد که ترتیب تامین آنها در هرم معروف مازلو وجود دارد، تامین شود، آن فرد می تواند شادتر باشد؛ حال حتی اگر آن فرد، کارمند یک شرکت باشد، پس از تأمین نیازهای اولیه اش، نیرویی بسیار کارآمدتر و مؤثرتر برای شرکت به حساب خواهد آمد، حتی اگر دستمزدی که می گیرد پایین تر از زمانی باشد که دارد در شرکت دیگری کار می کند که نیازهای اولیه انسانی او را نادیده گرفته اند. توجه به چنین چیزی، باعث ایجاد روابط پایدارتری بین همکاران و مشتریان می شود، به خصوص زمانی که کمپانی از پوشش تبلیغاتی دولتی خاصی برخوردار نیست و به‌طور معمول توجهی که به شرکت های دولتی می شود را دریافت نمی کند.شرکت های بزرگ دنیا تنوع بسیاری در اهداف خود دارند، اما چیزی که آنها را به سمت وادی موفقیت می کشاند، پافشاری و پشتکار در هدف اصلی و همیشگی ای است که شرکت برای خود و تیم کاری‌اش انتخاب کرده است.
شرکت ها و مدیران اجراییِ بسیار کمی هستند که توانسته اند دین را وارد حوزه کاری خود بکنند و افرادی هم که چنین کرده اند نتوانسته اند به عنوان یک شرکت دولتی درآیند. هابی لابی که یک خرده فروشی در زمینه هنر و صنایع دستی است و به وسیله رئیس میلیاردر خود، دیوید گرین اداره می شود توسط پسر یک کشیش که دوره هفتم را دو بار تکرار کرد و هرگز به کالج نرفت و به عنوان پسر یک سهامدار مشغول به کار شد، پایه گذاری شد. او یک کسب و کار کوچک در زمینه هنر و صنایع دستی راه انداخت که اجناسی چون تابلوهای هنری قاب شده را می فروخت و نهایتاً کسب و کارش را به  عنوان یک سازمان تبلیغاتی به صورت یک زنجیره گسترده از خرده فروشی درآورد که تقریباً دو برابر بزرگ ترین نانوایی یک کلیسا در سطح جهانی بود. در واقع هابی لابی را می توان یک سرباز سازمانی از سربازان مسیح دانست که نیمی از درآمد به دست آمده خود را به وزارت پروتستان می دهد، مغازه هایش را صرف نظر از حقوقی که به کارمندانش می دهد در روزهای یکشنبه تعطیل می کند تا به آنها یک فرصت برای عبادت کردن داده باشد. این شرکت همچنین دارای چهار کشیش برای پرداخت حقوق و دستمزدها است. شما ممکن است به شخصه به مأموریت مسیح اعتراض کنید اما آغوش سبز این کمپانی در دادن اعانه های مختلف و این که همواره دین را در رأس اهداف کاری خود قرار داده است و به آن متعهد بوده، کمک بزرگی برای آن شده است تا بتواند به شرکتش یک هویت قوی برای نگه داشتن کارکنان نسبتاً همیشگی و مشتریان وفادارش بدهد. اهداف بسیار متنوع برای شرکت های خصوصی وجود دارد و مذهب تنها هدفی نیست که این شرکت ها بتوانند و یا بخواهند دنبال کنند. برای مثال مأموریت شرکت پاتاگونیا با نام تجاری 600 میلیون دلاری خود در زمینه پوشاک در ونتورا کالیفرنیا، از اوایل 1970 تا کنون، در زمینه اقدامات زیست محیطی بوده است. مؤسس آن، اولین محصول خود را ساخت که میخ هایی برای کوهنوردان بود که بر خلاف میخ های معمولی، آسیب کمتری را به صخره ها می رساند، اما از آنجا که این میخ ها هم به مرور زمان صخره ها را تخریب می کردند و به طبیعت آسیب می رساندند، پس از چندی پاتاگونیا در راستای هدف زیست محیطانه خود، کسب و کار خود را از تولید این ابزار به سمت تولید پوشاک تغییر داد. کیفیت بالا، کاربرد روش های طبیعی، تولید محصولات سبز و استفاده از پارچه های قابل بازیافت و پارچه های طبیعی از اواسط سال‌های 1990، همواره در سر لوحه کاری این شرکت قرار داشته است. این شرکت 10 درصد از درآمد و سود خود را صرف فعالیت‌های زیست محیطی می کند و در رأس تمام تصمیم گیری هایش پاسخ گویی به نیازهای طبیعی جامعه ای که در آن قرار دارد را را قرار داده و می دهد.

 

2) شاد و راضی نگه داشتن کارکنان

بهترین شرکت های خصوصی و دولتی آنهایی هستند که هرگز و در هیچ شرایطی مردم و کارمندان خود را از دست نمی دهند. جیم گودنایت مدیر عامل و بنیانگذار مؤسسه ساس که یک شرکت تجزیه و تحلیل نرم افزاری است، یک بار چنین گفته است که: «اگر شما به کارکنان خود بیاموزید که آنها برای شرکت متفاوت هستند، آنها واقعاً به شیوه ای متفاوت کار خواهند کرد». تمام موفقیت این شرکت نیز در گرو همین حرف و ایده جیم و همکارانش می باشد؛ آنها از نیازهای مختلف کارکنان خود مراقبت و حمایت می کنند و به آنان حس متفاوت بودن را القا می کنند و در این زمینه یک سایت پزشکی راه اندازی کرده اند که شامل روانپزشکان، درمانگران، فیزیوتراپان و دیگر متخصصان است. همچنین در آن، خدمات دیگری از قبیل مراقبت های کودکان و والدین، کمپ ها و اردوهای تابستانی، معرفی جزییات خودرو، امور مختلف در رابطه با تفریح و خوش گذرانی و حتی نحوه نخ کشیدن برگ های توتون، نحوه شست و شو و خشک کردن یک استخر و … را ارائه می‌دهند و همین طور آموزش هایی در زمینه گلف، بیلیارد، تنیس، هاکی و … دارد. این مؤسسه دارای پایین ترین نرخ های گردش کارکنان در بازار صنعت است که عبارت است از نرخ 3.3 درصد در مقابل هنجار 22 درصدی موجود در کل صنعت و معنای این آمار راضی نگه داشتن و بالطبع شاد نگه داشتن کارکنانش است.

 

3) نشان دادن واکنش سریع در تطابق با شرایط

بسیاری از شرکتهای خصوصی موفق دارای سن زیادی هستند. بر اساس گزارشات 42 شرکت موفق از 220 شرکت، عمری به بلندی بیش از یک قرن دارند. داشتن چنین عمری و چنین میراثی به معنای بیات بودن و از رده خارج شدن آنها نیست. برای مثال هالمارک که بیش از یک قرن پیش پایه گذاری شده است، هنوز در ردیف های اول قرار دارد. هالمارک که در سال 1932 اولین مجوز موافقت نامه با دیزنی را امضا کرد که اولین سرمایه‌گذاری مشترک برای هر دو شرکت به حساب می آمد، در اوایل 1990 شروع به پایه گذاریِس یک خط از کارت تبریک هایی به زبان اسپانیایی نمود، قبل از آن که بازاریابی اسپانیایی شروع به کار کند و درست در زمانی که این بازار خاموش بود. در دوره های بعد کاملاً متنوع و هوشمندانه به سمت تلویزیون های کابلی رفت و با کارت های اینترنتی و معرفی برخی از اولین کارت های تراشه های صدا، دنیای اینترنت و تکنولوژی را در آغوش کشید و اکنون پیشنهادات محصولات جدید آن در بر گیرنده و تعداد زیادی کتاب های داستان که قابلیت ضبط شدن دارند می باشد. همه اینها می تواند نمونه‌ای از تلاش یک شرکت موفق و قدیمی برای بروز بودن باشد که در برگیرنده سرعت بالایی در مواجه شدن با موقعیت های جدید است، به گونه ای که بتواند از رقبایش جلو بیفتد و این حرکت های سریع، آنچنان با ذکاوت و هوشمندانه طراحی و برنامه ریزی شده اند که شرکت می تواند خود را به راحتی با شرایط موجود تطبیق دهد.

 

4) کارکردن در درازمدت و سال های متمادی

خصوصی بودن شرکت ها به آنها آزادی عمل بیش تری در دامنه فعالیت هایشان می‌دهد و در مواردی می تواند زمینه های ریسک پذیری آنها را بالاتر ببرد. برای مثال آنها را به سمت سرمایه گذاری برای پروژه هایی بکشاند که در درازمدت جواب می دهند. این عوامل باعث می شود که یک شرکت خصوصیِ موفق، اهداف درازمدت خود را فدای اهداف کوتاه مدتش نسازد و بداند که برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید سال های سال در زمینه کاری خود فعالیت داشته باشد تا بتواند به جایگاهی که جهانی است برسد. چنین شرکت هایی به خوبی می دانند که یک شبه نمی شود راه صد ساله را رفت. برای مثال کوهلر که سازنده وسایل آشپزخانه و حمام است، با ریسکی به هنگام، خیلی زودتر از رقبای خود وارد بازارهای چین شد و به خودی خود فعالیتش را در آن بازار اقتصادی شروع کرد بدون این که منتظر بماند در یک سرمایه گذاری مشترک برنده شود و با ماندن در آن بازار برای سال های سال، گوی موفقیت را از دست رقبایش ربود.

 

5) داشتن نقشه خانوادگی

نزدیک به نیمی از بزرگ ترین شرکت های خصوصی آمریکا توسط بنیانگذاران اولیه و یا وابستگان آنها اداره می شود چراکه آنها به خوبی می دانند چگونه مسئولیت رسیدگی به مناقشات سیاسی داخلی را بر عهده بگیرند. اینکه معمولاً در بهترین شرکت های خصوصی دنیا، سرمایه و مسئولیت ها چنین سینه به سینه منتقل  می شوند، باعث می شود که شرکت و آینده آن، به دست افراد دلسوزی بیفتد که از روزهای اول زندگی شان با این کسب و کار و حرفه و زد و بندهای آن به خوبی آشنا بوده اند. به نوعی گویی اهداف شرکت، اهداف زندگی آنها به حساب می آید و به همین منظور بهترین تلاش را برای زنده نگه داشتن اسم و رسم خانوادگی خود انجام می دهند و اگر در این میان فردی کارش را به خوبی انجام ندهد همواره فرد بهترِ دیگری در بین همان خانواده برای جایگزین شدن وجود دارد و این گونه، شرکت همواره پابرجا خواهد بود، جدای از اهمیت دادن به این که چه کسانی و دقیقاً با چه نسبتی با مؤسس شرکت، در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

 

6) جزیره نبودن

خصوصی بودن یک شرکت هرگز به معنای تنها ماندن و تنها ادامه دادن آن شرکت و ارتباط نداشتن با هیچ نیروی خارجی ای نیست. بهترین شرکت های خصوصی، همواره افراد خارجی بسیاری را استخدام می کنند که برخی را در هیئت مدیره و برخی را در دیگر موقعیت های اجرایی قرار می دهند. آنها همچنین از مشاورانی که در خارج از چهارچوب قرار دادی شرکت خود قرار دارند نیز استفاده می کنند و با انجام فعالیت های خاصِ انسان دوستانه و داوطلب محورانه، نقشی بسیار عالی در جامعه محلی و منطقه ای خود بازی می کنند. تمامی اینها بیانگر این است که داشتن حریم خصوصی هرگز به معنای عدم تعامل با دیگران نیست. از نگاهکه پایه گذار یکی از انواع گوشی های هوشمند است، داشتن مشاوران خارجی باعث می شود تا یک شرکت خصوصی بر دیگر جنبه هایی که مهم بوده، و از دید مشاوران داخلی نادیده گرفته می شوند نیز تمرکز کند و تمام این جوانب را بر پایه فرهنگی که در آن قرار دهد، بالنده سازد. از نگاه او می توان این فرهنگ پایه را در طول انجام فعالیت های متنوعی که داوطلبانه انجام می‌شوند و با به اشتراک گذاری سود و داشتن امکانات در سطح جهانی، بالنده تر نمود.

چگونه طراح لوگو حرفه ای شویم

چه عواملی باعث می‌شوند یک طراح لوگو حرفه ای شویم؟ مراحل تبدیل شدن به یک طراح لوگو حرفه ای بی نظیر چیست؟ طراحی گرافیک اصطلاحی عام برای حرفه ای متشکل از طراحی حروف،تصویرسازی،عکاسی و چاپ است. طراحی گرافیک امروزه تبدیل به یک هنر عمومی شده است. علاقه مندان به این رشته هر روز زیادتر می شوند اما چگونگی طراحی هم بسیار مهم است.هنر گرافیک شاخه های متعدد و متنوعی دارد، از یک طرف به عرصه تبلیغات فرهنگی و تجاری و صنعت و از سوی دیگر در سینما و تلویزیون کاربرد دارد.این هنر با معماری و موضوعات ارتباط محیطی نظیر علائم راهنمایی و رانندگی و کمک به زیباسازی فضاهای شهری نیز ورود پیدا کرده و از دیگر سو مواردی چون طراحی تمبر و اسکناس،طراحی کاشی،کاغذهای بسته بندی، کاغذ دیواری، پارچه و … را نیز شامل می گردد.

حال چگونه طراح لوگو حرفه ای شویم، با مطالعه و تحقیق در مورد طراحان موفق، گروه طراحی لوگو ایران خصوصیات مشترکی میان تمام آن‌ها یافته است. برای حل یک مسئله گرافیک در طراحی بیش از یک راه مناسب وجود دارد و از این رو طراح نیز باید با به کار گرفتن عناصر بصری به شیوه های مختلف سعی کند برای یک موضوع بیش از یک طرح مناسب بیابد.

مهارت های یک طراح لوگو حرفه ای موفق

همیشه آماده یادگیری باشید

بسیاری از گرافیست‌ های بزرگ با فروتنی آغاز به کار نمودند. آن‌ها همیشه در حال یادگیری هستند، مسایل جدید را امتحان می‌کنند و دایما در حال نت برداری هستند. آن‌ها به این دلیل رشد نمودند که به عقاید افراد پیرامون خود بها می‌دهند یعنی گوش دادن.
اخبار،مقالات،آموزش های داده شده در سایت های گرافیکی و انجمن های مختلف را پیگیری کنید و از آنها نردبانی درست کنید برای ترقی خودتان ، سایت ها و انجمن های فارسی زبان بسیار خوبی در ضمینه گرافیک و حتی فتوشاپ کار می کنند که می توانند کمک شایانی به شما در طراحی کنند.

به طرح ها و لوگوهای اطراف خود دقت کنید

شما باید در معرض آنچه که در جهان طراحی می‌گذرد قرار بگیرید. شما روزانه سایت های زیادی را مشاهده می کنید یا بنرهای تبلیغاتی و بیلبوردهای مختلفی را در سطح شهر می بینید، شما اگر به همین طرح ها و طرز ترکیب رنگ ها و استفاده از ابزار دقت کنید می توانید این طرح ها را در ذهن خود ضبط کنید و در هنگام طراحی ذهن خلاق تری داشته باشید و طرح های جالب تری را ارائه دهید.

همیشه یک طراح نقد پذیرباشید

وقتی از شما انتقاد می کنند بلافاصله از کوره در نروید، شاید این انتقادات به این دلیل باشند که شما پیشرفت کنید. اگر شما در برابر انتقادهای وارده نمی توانید آرامش خود را حفظ کنید شاید به این دلیل باشد که می ترسید چیزی را از دست بدهید. چه چیزی؟ آیا واقعا ترس شما بجاست؟اگر شما به راستی دلیل آن را ندانید هرگز نمی توانید آن مشکل را حل کنید، پس در ابتدا سعی کنید ریشه انتقادات را کشف کنید. در مدت زمانی که از شما انتقاد می کنند سعی نکنید به دفاع از خود برخیزید و صحبت های طرف مقابل را به منظور دفاع از خویش قطع کنید.

مهارت های گرافیست

تخیل و خلاقیت از ارکان اصلی ایده پردازی و انجام کارهای هنری می باشد.یک طراح خوب می اندیشد و براساس زمانبندی مشخص شده تصمیم به ایجاد یک اثر می گیرد. داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی،داشتن اطلاعات کافی از حیطه ها و تخصص های مرتبط مانند: چاپ و عکاسی، تصویرگری و طراحی،توانایی مدیریت زمان و انجام کار .

  تخیل و خلاقیت – که از ارکان اصلی ایده پردازی و انجام کارهای هنری می باشد.
داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی
داشتن اطلاعات کافی از حیطه ها و تخصص های مرتبط مانند روش های چاپ و عکاسی
توانایی مدیریت زمان و انجام کار مطابق با بودجه و زمانبندی آن
آگاهی از آخرین تغییرات و اطلاعات در حوزه گرافیک
روانشناسی رنگ

مهارت های نرم افزاری طراح لوگو حرفه ای

امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای اصلی کار گرافیست است که یاری گر او در رسیدن به اهدافش می باشد. بهتر است قبل از شروع طراحی لوگو یک نرم افزار انتخاب کنید و با ابزارهای آن آشنا شوید که معمولا گرافیست ها با فتوشاپ کار میکنند قبل از طراحی باید عنوان تصویری را که میخواهید طراحی کنید را روی کاغذ رسم کنید.

هیچ طراح گرافیکی نمی تواند در یک فضای تهی و بدون فکر شکوفا شود و پیشرفت کند، لذا جستجو ویافتن منبع الهام و ایده، با مطالعه و دیدن پروژه های دیگر طراحان می تواند به طرز شگفت انگیزی یکی از مهمترین بخشهای پیشرفت یک طراح باشد. یک طراحی متعادل و پیرو مد روز ( در هنرهای دیجیتال ) به سبک و سیاق خلق شده توسط خودتان باعث خلق طرح های منحصر به فرد و تازه و نو می شود.

قبل از انتخاب نام برای برندتان، این ۷ قانون مهم را بخوانید!

اغلب بازاریابان اهمیت انتخاب نام برند را نادیده می گیرند، «آنچه از نظر آن ها اهمیت دارد، خود محصول است و مزایایی که این محصول در اختیار  مشتریان قرار می دهد». زیراکس، نخستین تکثیرکننده‌ی اوراق ساده بود. این ایده فوق العاده، نام تجاری معتبر و نیرومند آن را در اذهان تثبیت کرد.

اما امروزه، تمامی ماشین های تکثیرکننده، چون زیراکس عمل می کنند. تفاوت در عمل محصول نیست، بلکه در نام محصول است. از این رو بر آن شدیم تا شما را با ۷  قانون بسیار مهم در انتخاب نام برند آشنا کنیم.

متمایز از رقبا رفتار کنید

قبل از اینکه به نام گذاری برند خود بپردازید اولین کارتان این باشد که رقبای اصلیتان را تحلیل و بررسی نمایید.بزرگترین اشتباه در هر مرحله از برندسازی چه انتخاب نام، طراحی لوگو و هویت بصری برند و چه جوهره برند و استراتژی نام تجاری و …  هرگز از رقیب تقلید نکنید. دقیقا متمایز رقبایتان رفتار کنید. لکسوس یک نام متمایز بی معنی است ولی پر فروش ترین اتومبیل در آمریکاست حتی بیشتر از بنز و بی ام دابلیو.اگر کوکاکولا بر اصالت و قدیمی بودن خود تاکید می کند،

پس پپسی باید بر جدید بودن و به روز بودن پا فشاری کند. در انتخاب حروف نام تجاری هم این موضوع صدق می کند. اگر نام کوکاکولا بر پایه حرف ک استوار است نام پپسی باید هر چیزی غیر از ک را نشان دهد. ساختاری که پپسی برای لوگوتایپ خودش برگزیده کاملا نرم ، ساده و مدرن است دقیقا متضاد لوگوتایپ کوکاکولا.

تجانس آوایی را در انتخاب نام برند رعایت کنید

نام های تجاری که در آن ها برخی حروف تکرار می شوندو همچنین دو یا چند آوای شبیه به هم تولید می کنند از قدرت فوق العاده ای برخوردارند.از برند های داخلی می توانیم به مزمز، دامداران(بین دا و را)، نیک کالا(حرف ک)و از برندهای خارجی می توان به کوکاکولا(حرف ک)، کیت کت و ولوو اشاره نمود. اولین واژگانی که کودکان یادمی گیرند و به خوبی به یاد می آورند کلماتی چون ماما،بابا، لولو، هاپو و … می باشد.

نام مرتبط با محصول گزینه مناسبی است

در شلوغی تبلیغات امروز و افزایش هزینه های بازاریابی و تبلیغات،نامی که بتواند فعالیت برند را با خود حمل کند به عنوان سرمایه ای گرانبها شناخته می شود.سال ها پیش در آمریکا از ترکیبات بلغور ذرت، پنیر و نمک  محصولی تولید شد که نام آن را cheez doodles گذاشتند به معنی ترق تروق کننده پنیری.

بعد از اینکه این محصول در ایران برای اولین بار تولید شدشرکت مینو بسیار هوشمندانه نام آن را ، پفک نمکی گذاشت.( پف کننده کوچک نمکی).این نام بسیار قدرتمند تبدیل به یک نام جنریک گردید.

مثال هایی همچون شامپی کلییر، مایکروسافت(تولید کننده پر کاربرد ترین نرم افزارهای دنیا)، تویز آر آس (بزرگترین فروشنده اسباب بازی در آمریکا) و … از این قانون مهم استفاده نموده اند

نام استعاره ای را مدنظر داشته باشید

شخصیت ها، حیوانات و موضوعاتی که نماد چیزی شناخته می شوند می توانند به عنوان ایده ای قدرتمند در انتخاب نام برند استفاده گردند.مانند انتخاب نام مارکوپولو (نماد شخصی که بیشتر عمرش در سفر بوده) برای یک آژانس مسافرتی و یا جگوار برای یک شرکت خودرو سازی و یا برند عمه جمیما (نماد تجربه در آشپزی) برای یک برند تولید پودر پنکیک و …

نام های ترکیبی می تواند گزینه خوبی باشد

اگر ترکیب دو یا چند کلمه، یک نام خوش آوا را تولید کرد می تواند به عنوان نامی موثر تلقی گردد.لزوما می تواند معنی خاصی هم نداشته باشد ولی خوش آوا و شکه کننده باشد.مانند آدیداس که از ترکیب نام موسس به وجود آمده است (آدولف داستلر)، فدکس (Federal Express) و نابیسکو (National Biscuit Company) و…

نام های کوتاه و ساده، به یادماندنی هستند

هرچه نام کوتاه تر باشد بهتر در ذهن می ماند.گاه ممکن است که نام کوتاه نباشد ولی ساده باشد. هرچه نوع حروف استفاده شده در نام تجاری کمتر باشد مفهوم سادگی را می توان به آن اتلاق کرد.مانند google که در طبقه بندی نام ها کوتاه نیست ولی ساده محسوب می شود چون تنها از چهار نوه حرف استفاده شده است.

مطمئن شوید نام تجاریتان خوب خوانده می شود

یکی از سوالاتی که در دوران دبستان می پرسیدند آن بود که فلان کلمه چند بخش دارد . این سوالی مهم در انتخاب نام تجاری موفق است .نام هایی که به راحتی هجی شوند و بخش بندی کمتری داشته باشند اثر گذاری بالایی دارند.مانند سن ایچ  و چی توز که دو بخش دارد. نمونه های ناموفق نیز می توان به داروسازی فارابی که هشت بخش دارد و یا لاستیک بارز که ۵ بخش دارد.