علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علمی | مطالب داغ و خواندنی متنوع

علامت تجاری چیست؟

 

علامت تجاری نشان یا لوگویی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.
علامت تجاری یک لوگو مشخص است که اجناس و خدمات به خصوص که توسط شخص یا تشکیلات خاصی تولید و فراهم شده اند را متمایز می کند. منشأ آن به زمان باستان بر می گردد؛ وقتی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می کردند. در طی سالها این علامت ها جای خود را به سیستم امروزی ثبت و حفاظت آرم تجاری دادند.
مطابق ماده ۱ قانون علائم و اختراعات مصوب اول تیر ۱۳۱۰ هجری خورشیدی، برند تجاری یا علامت تجاری به هر نوع علامتی اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می‌شود.
حق استفاده انحصاری در علائم تجاری ویژه کسی است که آن را به ثبت رسانیده است. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) که مدارکی دال بر تولید- توزیع بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد.

طراحی لوگو (آرم)، نشان‌واره

طراحی لوگو کاری فراتر از گذاشتن هویت بصری یک برند در یک قاب است. لوگو اغلب در نگاه اول تاثیر بسزایی در درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیم‌گیری او برای خریداری محصول آن شرکت دارد. در دنیای امروز که با لوگوهای مختلف رنگ‌آمیزی شده حتی کودکانی که توانایی بستن بند کفش خود را ندارند تنها بادیدن لوگوی هر شرکت قادر هستند تشخیص دهند هر شرکتی چه محصولی تولید می‌کند.

علامت تجاری از دارایی های ارزشمند محسوب می شود

علائم تجاری علاوه بر نقش تعیین کننده ای که در تجارت و بازار ایفاء میکنند، برای اکثر شرکت ها و بنگاه ها دارایی تجاری ارزشمندی محسوب میشه به طوری که ارزش برخی از مشهورترین علائم تجاری در دنیا بیش از میلیاردها دلار برآورد و تخمین زده می شه که خوب میدونیم برای دارنده اون ثروت هنگفتیه!

دلایل حمایت از علائم تجاری

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند.
پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.
با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.

طراحی لوگو یا علامت تجاری

طراحی لوگو یکی از مهمتریـن عواملی است که در اولین نگاه کیفیت یک کسب و کار را به بیننده نشان می دهد. لوگو یا آرم و علامت تجاری نمادی است برای بیان کردن یک مفهوم که گاهی شامل یک عبارت و گاهی شامل یک نشانه است. لوگوی هر شخص یا سازمان رد پایی است از حضور در یک عرصه. طراحی لوگو حرفه ای نقش به سزایی در عرصه رقابت کالا یا خدمات شما با سایر رقبا دارد.

عوامل موفقیت مک دونالدز


در این نوشته سعی داریم برخی از عوامل موفقیت مک دونالدز (McDonald’s) بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان را مورد بررسی قرار بدهیم ، این رستوران زنجیره‌ای بیش از ۳۳،۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات مک‌دونالد عبارتنداز: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها، شیرشربت و دسرها. اخیراً شروع به عرضه سالاد، ساندویچ لقمه‌ای و میوه کرده‌است. بسیاری از مک‌دونالدزها مکانی برای بازی کودکان دارند. این شرکت در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط تاجری به‌نام ری کراک بنیان نهاده شد و دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد. درآمد مک‌دونالدز در سه ساله منتهی به سال ۲۰۰۷، با رشدی ۲۷ درصدی به ۲۲٬۸ میلیارد دلار رسید.

یک فلسفه بی‌همتا
ری کراک قصد داشت سیستم رستورانی تاسیس کند که برای کیفیت همیشگی غذاها و روش واحد تهیه غذاها معروف باشد. او می‌خواست برگرها، سیب‌زمینی‌های سرخ کرده، دسرها و نوشیدنی‌ها مزه یکسانیدر همه قسمت‌های آمریکا از آلاباما تا آلاسکا داشته باشند.

تجارت برای خودتان اما نه توسط خودتان
برای رسیدن به این هدف او الگوی منحصر بفردی داشت: ترغیب کردن تولید کنندگان و امتیاز داران برای خرید ایده او، کار کردن نه برای مک دونالد بلکه برای خودشان . فلسفه او بر پایه اصل ساده صندلی با ۳ پایه بود : یکی از پایه ها مک دونالد، دومین پایه امتیاز داران و سومین پایه تولید کنندگان مک دونالد. استحکام صندلی به هر سه پایه آن بستگی داشت.

استراتژی

ری کراک بزرگترین فرصت را در عرضه غذا برای خانواده‌های مقتصد یافت که دنبال سرویس سریع، محیط تمیز و غذای با کیفیت بودند. او این نیاز و خواست را در جوک‌ها و شوخی‌های افراد، صف‌های مشتریان و نحوه سفارش غذاها به وضوح مشاهده و از رویکرد خود بااین عنوان دفاع کرد که رفت و آمدها و ایستادن‌های بیهوده وجهه مک دونالد را تحت کنترل خانواده‌ها پایین می‌آورد. از طرف دیگر، ماشین‌های اتوماتیک عرضه غذای آماده نیز تحت کنترل باندهای جنایی بود و عموم مردم از آنها اکراه داشتند. لذا در چنین شرایطی، عرضه غذای آماده با کیفیت و ارزان برای جوان دوچرخه سوار و یا رانندگان ماشین‌ها حائز اهمیت بود.

کراک در رستوران‌های تمیز و محیط خانوادگی، سرویس خوب و سریع را عرضه کرد. تمیزی محیط من‌جمله دستشوئی‌ها و صمیمیت کارکنان از مزیت‌های رقابتی او محسوب می‌شد و تلاش زیادی به عمل آمد که این مزیت‌ها به عنوان معیار استاندارد حفظ شود. دانشگاه همبرگر مرکز آموزش ویژه مدیران و کارمندان مک دونالد، تاکید زیادی روی خدمات به مشتری دارد. در این راستا یک دستورالعمل ۳۵۰ برگی استاندارد برای تهیه غذا و استفاده از تجهیزات و امکانات وجود دارد . مثلاً در این دستورالعمل تاکید شده است که هرروز درب‌ها دوبار شسته شود . حتی برای پوشیدن لباس کارکنان و نحوه نگهداری موها، استاندارد وجود دارد و کارکنان مرد باید سر خود را همانند سربازان تا حد معین تراشیده و کفش‌هایشان را واکس بزنند تا براق شود. زنان باید کفش تیره و پاشنه کوتاه، توری سرپوشیده و آرایش مختصر داشته باشند و همگی موظف به استفاده از یونیفورم یکسان هستند.

نحوه پخت غذا کاملاً استاندارد است. نیم کیلو گوشت باید کمتر از ۱۹ درصد چربی داشته باشد و عرض همبرگر حدود ۹ سانتی‌متر باشد و در هر همبرگر نباید بیش از ۳۰ گرم پیاز مصرف شود. مدت زمان نگهداری غذای پخته شده توسط اداره مرکزی مشخص می شود . مثلاً چیپس هفت دقیقه، همبرگر ۱۰ دقیقه، قهوه ۳۰ دقیقه بعد از انقضای مدت غذا باید دور ریخته شود. بازرسان شرکت دائماً این موارد را دقیقاً بررسی می‌کنند تا غذاها با کیفیت یکسان عرضه شود.

مک دونالـد تبلیغ سنتی تلویزیونـی صبح‌های روز شنبه را ادامه می‌دهد و معتقد است که به دنبال این تبلیغ یکی از بچه‌ها، خانواده را وادار می‌کند که غذا را در بیرون صرف کنند. علاوه بر تبلیغ، مک دونالد گروه دیگری را نیز تشکیل داده است که تحت عناوین مختلف نظیر روز کودک و یا از طریق شهربازیها و یا مسافرتهای تفریحی و استفاده از غذای مک دونالــد برای ناهار نسبت به جاری ساختن ایده‌های تبلیغی پیچیده فعالیت کنند.

 

عوامل شکست ناپذیری مک دونالد
مک دونالد در سه ماهه سوم ۱۹۹۶ با مباهات توانست ۱۲۶ سه ماهه سودآوری متوالی، را اعلام کند. عوامل این موفقیتها عبارتند از:
•  منو و غذای ساده با کیفیت یکسان و هماهنگ در هزاران شعبه؛
•  تعیین معیار و استاندارد برای تمام جنبه‌های عملیاتی و نظارت مستمر بر ارائه خدمات، تمیزی و پاکیزگی؛
•  صمیمیت کارکنان علی رغم انبوه مشتریان و استفاده از تجهیزات انتقال غذا؛
•  تبلیغات سنگین به ویژه برای خانواده‌ها و بچه‌ها؛
•  تشخیص محورهای مناسب تبلیغ در بازار یعنی خانواده و بچه‌ها و جلب رضایت آنها با ارائه غذای باکیفیت به قیمت مناسب در بهترین محل‌های شهر؛

خلاقیت در تبلیغات مک دونالد
مک دونالدز یکی از معروف‌ترین برند هایی است که بر روی تبلیغات خلاقانه و به یادماندنی سرمایه گذاری‌های عظیمی می‌کند. در سال ۱۹۶۰ کمپین تبلیغاتی مکدونالد با عنوان «به دنبال قوس های طلایی» (که اشاره به دو آرک طلایی دارد که کنارهم حرف M را می‌سازند) فروش این شرکت را بسیار بالا برد. Ray Kroc به عنوان مغز متفکر مکدونالدز اعتقاد زیادی به تبلیغات داشت او بر این عقیده بود که تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است که اگر درست انجام شود در آخر چیزی بسیار بیش از آنچه هزینه شده را باز خواهد گرداند. با همین نگاه همواره تبلیغات نقش موثری در توسعه و پیشرفت مکدونالدز داشته است. در ادامه رقابت آگهی‌های تبلیغاتی خلاقانه و جالب مک دونالد از سراسر دنیا را مشاهده می‌کنید.

بهبود کسب و کار کوچک شما با ۱۰ راه سریع و ساده

بهبود کسب و کار کوچک شما با ۱۰ راه سریع و ساده

این که شما یک شغل آزاد دارید و یا کارمند یک شرکت 100 نفره هستید، فقط یک تفاوت در نام شغل است. کسب و کارها ثابت نیستند. کسب و کار شما میتواند در مسیر صعودی و یا نزولی خود باشد. بهبود سازگاری به منظور بهبود کسب و کار شما یک انتخاب آگاهانه است. نه تنها باید زمانتان را متعادل کنید، بلکه باید منطقه درستی برای کسب و کار انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

این 10 راهنمایی به شما در بهبود بخش هایی از کسب و کارتان که بیشترین سود را به خود اختصاص میدهد، کمک میکند.

 حفظ امتیاز

این موضوع جالب است که چطور تعدادی از کسب و کارهای کوچک محاسبه دقیقی از تعداد گردش مالی روزانه، هفتگی و ماهیانه دارند. ضروری است که زمان لازم را برای صرفه جویی در جریان نقدی صرف کنید. اگر مهارت مالی ندارید یک حسابدار استخدام کنید، اما هنوز هم در چرخه هستید!

 تعیین اهداف

مشابه حفظ امتیاز، تنظیم اهداف نیز بخش مهمی از موفقیت کسب و کار است. تعیین اهداف و استفاده مداوم از آنها به عنوان یک ابزار برنامه ریزی، برای اطمینان از اینکه شما در کسب و کار کوچک خود به جلو حرکت می کنید.

استفاده از بازاریابی با تاثیر بالا

این راحت است که پول خود را در بازاریابی نامناسب هدر دهید. ما باید یادبگیرید که چگونه با بودجه کم، از بازاریابی با تاثیر بالا برای بهبود کسب و کار کوچکتان استفاده کنید. یک یا دو تاکتیک جدید را تست کنید و قبل از اینکه آن را به ترکیب بازاریابی خود بیفزایید ببینید کدام یک بهتر عمل میکند.تبلیغات و گرافیک یکی از قسمت های مهم بازاریابی به شمار می رود.

ارائه کسب و کار

ارائه یک کسب و کار قدرتمند می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار کوچک خود را به سرعت بهبود بخشید. با یادگیری مقدماتی ارائه کسب و کار به یاد ماندنی، شروع کنید.

نظارت بر روند

کسب و کار در خلأ انجام نمیگیرد. حوادث و تغییرات جهانی بر کسب و کار شما اثر میگذارد. در صنعت و جامعه محلی خود درباره روند مسائلی که اتفاق می افتد، پویا باشید.

بالا بردن سریع مهارت های فروش

عملکرد فروش یک جنبه برای بازدهی بالای بهبود کسب و کار است؛ و این موضوع که شغل آزاد دارید یا اداره تیم فروش برعهده شماست تفاوتی ندارد، شما باید بر بهبود فروش تمرکز کنید.

یافتن بهترین روش ها

هر صنعت روش های خود را برای انجام کارهایی که آزموده و درست هستند، دارد. دوری از تلف کردن پول و زمان بازتولید صنعت، عموما یک رویکرد خوب است؛ مگر اینکه شما در ساخت آینده گوگل قرار داشته باشید.

انگیزه کارکنان

کارکنان با استعداد و انگیزه، می توانند پیشرفت های بزرگی در کسب و کار ایجاد کنند. یاد بگیرید که چه انگیزه ای کارکنان شما را به عملکرد بالایی سوق میدهد.

محدودیت های خود را بشناسید

هر صاحب کسب و کار موفقی تصور روشنی از محدودیتهای خود دارد. با شناخت نوع شخصیت کارآفرینی خود، می توانید منابع خود را مدیریت کنید و در رابطه با نقاط ضعفتان کمک بگیرید.

گرفتن تنفس

مداومت روی یک کسب و کار کوچک کار دشواری است. گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود کسب و کار و احیای اشتیاقتان این است که به تعطیلات بروید.

بهبود کسب و کار یک راه زندگی برای موفقیت است. این 10 راهنمایی سریع را برای سرعت بخشیدن به تجارت کوچک خود اعمال کنید.

مزیت های طراحی لوگو حرفه ای

برای طراحی لوگو حرفه ای قبلا و بصورت مفصل در قسمت مقالات وب سایت توضیح داده ایم . اما از جایی که ممکن است این امر برای بسیاری از افراد واضح باشد ایده بدی نیست که در این مقاله اشاره ای داشته باشیم به مزیت های طراحی لوگو حرفه ای .

تاثیر طراحی لوگو حرفه ای در نگاه اول :

تمامی هدف برای طراحی لوگو این است که لوگو یک برند دیده شود و بخاطر سپرده شود . معمولا روزانه تمامی افراد لوگوهای مختلفی را در پیرامون خود مشاهده میکنند اما هنگامی که شخصی طرح لوگویی خاص را مشاهده کند و طراحی لوگو حرفه ای باشد به سرعت جذب آن می شود و شاید به فکر کردن به طرح بپردازد که این امر موجب می شود طرح را در ذهن خود بخاطر بسپارد و این بزرگترین مزیت طراحی لوگو حرفه ای است . بطور مختصر می توان گفت اگر شخصی لوگویی را در نگاه اول بخاطر بسپارد آن لوگو حرفه ای طراحی شده است .

تاثیر طراحی لوگو حرفه ای در تبلیغات :

میتوان گفت طراحی یک لوگو حرفه ای بسیار موثر تر از تبلیغات های مختلف با هزینه های گزاف است . چرا تبلیغ میکنیم ؟ برای دیده شدن ؟ طراحی لوگو اگر حرفه ای باشد در کوچکترین تبلیغات شما نقش بزرگی را ایفا می کند و بیننده را به خود جذب میکند . در تبلیغات مانند طراحی بروشور ، طراحی کاتالوگ ، طراحی تیزر های تلویزیونی و.. اگر طراحی لوگو حرفه ای باشد جلوه ای مناسب و زیبایی را به امور تبلیغاتی شما می دهد . بارها مشاهده کرده اید بسیاری از کمپانی های بزرگ در بیلبوردهای تبلیغاتی خود فقط از طرح لوگو در مرکز بیلبورد استفاده کرده اند حالا فرض کنید این طرح خاص و حرفه ای باشد . هر بیننده با مشاهده طرح به فکر فرو میرود یا احساس خوبی را دریافت می کند و یا بلعکس اگر طراحی لوگو حرفه ای نباشد هر شخصی که این تبلیغات را مشاهده کند به راحتی از آن عبور میکند .
یادتان باشد چشم های انسان ها طرح های زیبا را میبینند و احساس زیبایی را دریافت می کنند پس طراحی لوگو حرفه ای و زیبا را جدی بگیرید .

تاثیر طراحی لوگو حرفه ای در امور گرافیکی :

طراحی لوگو حرفه ای می تواند تناسب در امور گرافیکی شما را بهبود ببخشد . فرض کنید لوگو شما بصورت استوانه ای عمودی و باریک و همچنین غیر اصولی باشد . آیا میتوان این طرح را در کارت ویزیت یا favicon وب سایت شرکت استفاده کرد ؟ خیر . اگرهم بشود تناسب بخش های دیگر را بر هم میزند در صورتی که طراحی لوگو اگر حرفه ای باشد در تمامی امور گرافیکی این تناسب حفظ می شود . از favicon سایت گرفته که در اندازه 16 پیکسل است تا اندازه های بسیار بزرگ در بیلبورد های تبلیغاتی و… .

گسترش موارد مورد استفاده از طراحی لوگو حرفه ای :

طراحی لوگو اگر حرفه ای باشد می توان از آن در بخش های مختلف گرافیکی و تبلیغاتی به راحتی استفاده کرد . به عنوان مثال از طراحی لوگو حرفه ای میتوان مهر . تندیس سه بعدی ، تک بعدی ، سازه و… ساخت . می توان تیزر های تلزیونی انیمیشن با طرح لوگو ساخت می توان تابلوهای برجسته با چوب و فلز و … ساخت در صورتی که برخی لوگوها این قابلیت را ندارند . مثلا به نحوی رنگ آمیزی شده اند که در حالت تک رنگ هویت خود را از دست می دهند یا نمیتوان از آن طرح سه بعدی ساخت و یا در سایز کوچک قابل تشخیص نمی باشد اما طراحی لوگو اگر حرفه ای باشد قابلیت استفاده در تمامی امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارد .

در ادامه به مزیت ها دیگر یک لوگو حرفه ای اشاره می کنیم :

1-مهیا کردن اعتبار برای شرکت / وب سایت یا برندتان
طراحی فوق العاده و حرفه ای لوگو ، تاثیر بسیاری بر برند شما می گذارد و درک و اعتبار مشتریان از برند تان را بالا می برد .


2-افزایش میزان فروش تجارت 
یک لوگو حرفه ای آن قدر قدرت دارد که در افزایش فروش یک برند تاثیر مستقیم بگذارد . لوگو نایک و اپل مثال خوبی برای افزایش میزان فروش است . بسیاری از مردم صرفا برای اینکه لوگو نایک و اپل را در محصولشان داشته باشند آن محصول را خریداری میکنند .


3-میزان تاثیر گذاری را بالا می برد 
همانطور که قبلا گفته شد طراحی لوگو حرفه ای در میزان فروش و تبلیغات و ثبت شدن در ذهن مخاطب و دیده شدن برندتان تاثیر بسزایی می گذارد .


4-کیفیت برند شما را بالا می برد 
طراحی لوگو معرف هر برند می باشد و طراحی لوگو حرفه ای نقش بسیار مهمی را در کیفیت بالای یک برند از دید مخاطب ایفا می کند .

طراحی برنرهای تبلغاتی جذاب

پیش از اینکه طراحی بنر را برای مشتری‌ شروع کنید، باید بدانید مخاطبان هدف او چه کسانی هستند و اصلاً قرار است توسط این بنر به چه اهدافی دست یابد. اهداف مشتری شما ممکن است شامل ایجاد آگاهی از برند و محصول، افزایش بازدید وب‌سایت، جذب مشتری‌های بالقوه، فروش یا دعوت به شرکت در رویدادهای مختلف باشد.

مخاطبان هدف مشتری هم به‌اندازه اهداف اصلی طراحی بنر، مهم هستند. اگر مخاطبان اصلی مشتری‌تان را بشناسید و نیازهایشان را درک کنید، می‌توانید بنری طراحی کنید که دقیقاً مناسب آن‌ها باشد. در ادامه دو بنر تبلیغاتی از دو شرکت فناوری مشاهده می‌کنید که هر دو در یک زمینه فعالیت می‌کنند اما مخاطبان و مشتریان متفاوتی دارند.

تبلیغات شرکت مایکروسافت با تمرکز روی مصرف‌کننده محصولات
(عموم کاربران) طراحی شده و پیام متنی آن‌هم کاملاً ساده، غیررسمی و برای همه قابل‌درک است.

در مقابل، شرکت IBM خدمات سازمانی (B٢B) ارائه می‌دهد.

مخاطب این بنر مدیران اجرایی سطح میانی و ارشد هستند به
همین دلیل در متن تبلیغات آن از کلمه‌ها و عبارت‌های رسمی و تخصصی استفاده شده است.

بومی‌سازی و شخصی‌سازی

۷۵% مصرف‌کنندگان از دریافت تبلیغات و بنرهایی که اصلاً به کار و فعالیتشان مربوط نیست، شکایت می‌کنند.

از طرف دیگر بازاریاب‌هایی که از آگهی‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند، باعث افزایش فروش تا ۱۹% می‌شوند.

بومی‌سازی و شخصی‌سازی کلید طراحی بنر تبلیغاتی موفق است. کاربران روزانه هزاران تبلیغ و آگهی مختلف را در قالب‌های متفاوت ایمیل، پیام کوتاه، بنر و غیره مشاهده می‌کنند و هرکدام که ازنظرشان مرتبط نباشد، نادیده می‌گیرند.

 

بنر تبلیغاتی بالا مربوط به شرکت Southwest است که برای مصرف‌کنندگان ساکن Austin در ایالت Texas طراحی شده.

این تبلیغ با تکیه بر سه نکته بومی‌سازی و شخصی‌سازی‌شده است.

در این تصاویر ورزشگاه ملی ایالت Texas، نام ایالت، شهر و اسم مستعار Texas به‌کاررفته تا نظر بیننده را به خود جلب کند.

در بنر سمت راست آن‌ها در خلال برگزاری جشن سال نو چینی با برگزاری مسابقه‌ای از این موقعیت استفاده کرده‌اند

و ۴ سفر هوایی رایگان به ۴ نفر هدیه می‌دهند. شما باید مخاطب را به‌خوبی بشناسید و بر اساس شناخت و اطلاعاتی که از آن‌ها دارید، تبلیغات را شخصی‌سازی کنید.

این اطلاعات ممکن است شامل موقعیت خاص جغرافیایی، تعطیلات فصلی مربوط به هر منطقه و یا گرایش‌های محبوب میان مردم مناطق و آیین‌های خاص باشد.

رنگ

در انتخاب رنگ بنر به دو مورد اساسی باید توجه داشت:
۱-رنگ‌های برند و لوگو
۲-روانشناسی رنگ‌ها

رنگ‌های برند: همان رنگ‌هایی هستند که در لوگو، وب‌سایت و سایر عناصر بازاریابی استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ‌ها: تمام رنگ‌ها تأثیر خاصی در روان ما می‌گذارند.
تحقیقات ثابت کرده رنگ‌های مختلف باعث برانگیختن احساسات متفاوتی در افراد می‌شوند.

برای مثال، رنگ سبز را به‌عنوان رنگی آرام‌بخش و نشان‌دهنده رویکرد طبیعت دوستی می‌شناسیم.

روانشناسی رنگ سبز به‌خوبی در بنرهای تبلیغاتی بالا مورداستفاده قرار گرفته تا بر اهمیت سلامت تأکید کند.

در بنر بالا شرکت Nature Box از رنگ سبز به‌عنوان رنگ اصلی در تبلیغاتش استفاده کرده است.

Blue Apron (پیشبند آبی) شرکت دیگری است که درزمینهٔ مواد غذایی فعالیت می‌کند و بر تغذیه سالم تأکید دارد.

این شرکت معتقد است اگر از بسته‌ها و دستورهای غذایی که ارائه می‌کند استفاده کنید، هیچ غذایی دور ریخته نمی‌شود.

البته Blue Apron برخلاف Nature Box از رنگ آبی که رنگ اصلی برندش است در تبلیغاتش استفاده کرده است.

Blue Apron درحالی‌که از رنگ برند خودش در تبلیغات استفاده کرده، تصویری از یک وعده غذایی را برای تأکید بر اهمیت تغذیه سالم نشان می‌دهد.

رنگ‌های اصلی برند Argos هم سفید و قرمز هستند اما
در تبلیغات ورزش محورش علاوه بر آن‌ها از رنگ سبز استفاده کرده تا پیام سلامتی را برجسته‌تر کند.

رنگ‌های برند را انتخاب کنیم یا روانشناسی رنگ‌ها؟

هیچ پاسخ قاطعی برای این سؤال وجود ندارد. به تبلیغات و بنرهای گذشته مشتری‌تان نگاهی بیندازید
و رنگ‌ها و تصاویری که در آن‌ها استفاده شده را مرور کنید تا با طراحی این بنر تازه حتی‌الامکان یکپارچگی تمام تبلیغات را هم حفظ کنید.

این موضوع را باید پیش از آغاز طراحی با مشتری‌تان در میان گذاشته و درباره‌اش صحبت کنید تا با تمام محدودیت‌هایی که حدومرز تبلیغات برندشان را تعیین می‌کند، آشنا شوید.

تصویرها و کلمه‌ها

تصویرها و کلمه‌ها باهم ارتباط نزدیکی دارند.
تصویر می‌تواند متن را برجسته‌تر کند و برعکس متن می‌تواند بر اهمیت پیام تصویر بیفزاید.

این بنر تبلیغاتی شرکت Nikon مثال موفقی از ترکیب صحیح متن و تصویر است.
در این بنر از روانشناسی متن و تصویر برای نشان دادن قدرت دوربین‌های این شرکت استفاده شده.
اغلب پرندگان به دلیل قدرت بینایی‌شان شناخته‌شده هستند و عقاب و شاهین قادرند تا کیلومترها فاصله را به‌راحتی ببینند.

در این تصویر مفهوم جمله «من عاشق دید پرندگان هستم» به کمک تصویر چشم پرنده
به‌عنوان نقطه کانونی این تبلیغ، تقویت شده است. پایین این تصویر هم یک CTA کوچک به همراه جزئیات
لنز دوربین با قدرت بزرگنمایی ۸۳ برابر دیده می‌شود. شما می‌توانید با ترکیب متن و تصویر خلاقانه عمل کنید
و اصلاً لازم نیست استفاده از تصاویر را به محصولات مشتریانتان محدود کنید.

کمپانی Argos هم برای جشنواره بزرگ تخفیفش چنین بنری طراحی کرده و عبارت «حراج بزرگ» را با پس‌زمینه‌ای از انفجار رنگ قرمز نشان داده است.

در این بنر برخلاف بنری که برای سلامتی  با رنگ سبز طراحی شده بود، رنگ برند خودشان را به نمایش گذاشته‌اند.

البته قرمز هم روانشناسی خاص خودش را دارد و فوریت و هشدار را القا می‌کند.

در خلال مرحله ارتباط و رایزنی درباره تبلیغات از مشتریانتان بپرسید که مایل هستند چه کلماتی در تبلیغاتشان استفاده نشود.

برخی برندها قصد دارند همیشه حالت لوکسشان را حفظ کنند و به همین خاطر هرگز از کلمه‌هایی مانند تخفیف و حراج استفاده نمی‌کنند.

برخی دیگر هم ممکن است ادعا کنند استفاده از انیمیشن و موشن گرافیک در تبلیغات به وجهه برندشان آسیب می‌زند.

CALL TO ACTION) CTA)

ممکن است لازم باشد در انتهای برخی از بنرهای تبلیغاتی که طراحی می‌کنید، مخاطب را به درگیری بیشتر و ادامه دادن ترغیب کنید. به همین خاطر باید CTA مناسب هم در بنرتان بگنجانید.

CTA مناسب باید به‌راحتی دیده شود و مخاطب را به صفحه دیگری که مدنظر دارید، راهنمایی کند.

برای ساختن CTA مناسب باید صفحه‌ای که قرار است ترافیک بازدیدها به آن راهنمایی شود را به‌خوبی تحلیل کنید.

برای تحقق هدف مشتری‌تان در قطعی کردن فروش، دعوت مخاطب به عضویت در وب‌سایت یا

خواندن مطلبی در وبلاگشان باید کاری کنید که بازدیدکننده‌ها بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی، در وب‌سایت بمانند.

ممکن است گاهی بازدیدکنندگان بعد از کلیک روی بنر و هدایت به صفحه بعد، بلافاصله آن را ببندند.

دلیل آن‌ها در اغلب مواقع به عدم هماهنگی میان محتوای تبلیغات و صفحه بعد مربوط می‌شود.

تبلیغات بنری و محتوای وب‌سایت شرکت Sony همیشه از رنگ و فونت یکسان و زمینه به رنگ سفید بهره می‌برند و باهم در هماهنگی کامل هستند.

هنگام طراحی CTA برای بنر، از خودتان تست بینایی بگیرید!

این تست به‌منظور آزمایش کارآمد بودن CTA و توان آن در جلب نظر بازدیدکننده انجام می‌شود. برای این کار ۳ قدم از مانیتورتان فاصله گرفته و چشمانتان را به هم نزدیک کنید.

اگر در این حالت نتوانید به‌راحتی CTA را روی مانیتور تشخیص دهید، باید در طراحی آن تجدیدنظر کنید.

بنر تبلیغاتی شرکت Acer را ببینید. آیا CTA این بنر می‌تواند تست بینایی را موفقیت‌آمیز پشت سر بگذارد؟

البته که نه. این بنر با پس‌زمینه سبز یکدست طراحی شده و CTA آن نسبت به سایر اجزا اصلاً برجسته دیده نمی‌شود؛

پس نمی‌تواند توجه بیننده را جلب کند و ممکن است مخاطب اصلاً آن را نبیند.

حالا به بنر تبلیغاتی Target نگاه کنید که از شما دعوت می‌کند با انتخاب یک دکمه آبی‌رنگ به فروشگاهشان مراجعه کنید.

این CTA قطعاً آزمون بینایی را با موفقیت می‌گذراند.

برای طراحی یک CTA واضح به خاطر داشته باشید که رنگ آن باید با پس‌زمینه متفاوت انتخاب شود.

اگر ممکن است از رنگی برای آن استفاده کنید که در دیگر قسمت‌های بنر دیده نمی‌شود.

CTA بهتر است در پایین بنر و دور از عکس اصلی قرار گیرد. آن را حتی‌الامکان در کنار اجزای دیگر قرار ندهید تا به‌تنهایی نظر مخاطب را جلب کند.

اغلب دکمه‌های CTA معمولاً زیر عکس و متن اصلی تبلیغ طراحی می‌شوند تا مخاطب ابتدا محتوا را بخواند و بعد تصمیم بگیرد که آیا مایل است ادامه دهد یا خیر.

البته گاهی هم پیش می‌آید که این ترتیب در طراحی بنر توسط گرافیست‌ها تغییر پیدا کند و CTA در حاشیه یا حتی بالای صفحه قرار گیرد اما این اتفاق به‌ندرت می‌افتد.

بنرهای پروموشن، تخفیف و مبتنی بر پیشنهاد

هدف اصلی مشتری شما قطعاً پیشرفت کسب‌وکارش است و

به‌خوبی می‌داند که تحقق این هدف درگرو ارائه پیشنهاد تخفیف به بازدیدکنندگان است.

شما به‌عنوان گرافیست یا طراح بنر ممکن است داده‌های داخلی این

کسب‌وکار مانند آمار پربازدید‌ترین یا پرفروش‌ترین محصولات را در دست نداشته باشید.

به همین خاطر شاید تصویر یا تصاویری از محصولات که برای محتوای بنر انتخاب می‌کنید، اصلاً مناسب نباشند.

شاید با خودتان فکر کنید محصول مناسب و تصویر درستی انتخاب کرده‌اید اما در حقیقت این کالا از محصولات پرفروش نباشد.

شما به‌عنوان تصویرساز تبلیغاتی باید اطلاعات بیشتری درباره بازدیدکنندگان و محصولات موجود در وب‌سایت مشتری‌تان کسب کنید.

در صورتی که تصویر محصولات پرفروش و محبوب بازدیدکنندگان را برای بنرتان انتخاب کنید،

احتمالاً نرخ کلیک CTA و راهنمایی به صفحه‌های دیگر هم افزایش می‌یابد.

اگر به داده‌ها و اطلاعات بیشتری درباره بازدیدکنندگان دسترسی داشته باشید، شانس شما در انتخاب تصاویر مناسب و طراحی بنر تبلیغاتی مؤثر هم بالاتر می‌رود. طراحی بنر مناسب به جذب مخاطب کمک کرده و اهداف مشتری‌تان را تحقق می‌بخشد.

بنر متحرک

امروزه طراحی ظاهری وب‌سایت‌ها نسبت به سال‌های قبل منعطف‌تر شده و انواع و اقسام ویجت‌ها و محتواهای

مختلف در آن‌ها دیده می‌شود.این محتواها اغلب با هدف جلب نظر بازدیدکننده در وب‌سایت‌ها طراحی می‌شوند.

تحقیقات مختلف نشان داده بنرهای متحرک از بنرهای ثابت موفق‌تر و مؤثرتر هستند و نظر بازدیدکنندگان

بیشتری را به خود جلب می‌کنند اما ممکن است این بنرها در صورت طراحی

نادرست باعث آزردن بازدیدکننده و افت ارزش وب‌سایت مشتری شما شوند.